Paintball Republic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Greek Paintball Battlefield Forum
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Γέννηση του Milsim Paintball

Go down 
AuthorMessage
Field Marshal
Admin
Admin
Field Marshal


Posts : 58


Γέννηση του Milsim Paintball Empty
20110308
PostΓέννηση του Milsim Paintball

Εισαγωγή

Μετά από 25 χρόνια ραγδαίας ανάπτυξης το Paintball περνά μια φάση «οριοθέτησης» των διάφορων ειδών του τομέα μας.


Ένα από αυτά τα είδοι που έχουν περάσει πολλές μεταμορφώσεις είναι και το “milsim paintball”. Σε όλο τον κόσμο όπου έχει αναπτυχθεί το paintball σε κάποια φάση η κάθε κοινότητα καλείται να οριοθετήσει αυτό το είδος ούτως ώστε να του δώσει μια συγκεκριμένη ταυτότητα που θα προωθήσει την βιωσιμότητα και ανάπτυξη του.

Άρα αρχίζουμε με μια ερώτηση που έχει παιδέψει και διαιρέσει την Ελληνική όπως και την Βορειοαμερικανική milsim κοινότητα, « Τι είναι το milsim»?



1.Παραμέτρους:

Κάτι στο οποίο οφείλουν όλοι να συμφωνήσουν είναι πως η τελική μορφή του milsim πρέπει να εξασφαλίσει:

Α) Μια αγορά αρκετά μεγάλη ούτως ώστε να συμφέρει τους παραγωγούς να παράγουν τα προϊόντα αναγκαία για την διεξαγωγή milsim διοργανώσεων.

Β) Ένα διοργανωτικό πλαίσιο με τιμές που θα προσεγγίζουν επαγγελματίες που μπορούν να σχεδιάσουν της ιδέες που είναι ικανές να προσελκύσουν τους φίλους του milsim στις διοργανώσεις.


Γ) Μια συγκεκριμένη ταυτότητα που θα επιτρέπει στην αναγνωρισιμότητα του προϊόντος και στην διαφήμισή του.

2. Ιστορική διαδρομή

Δυο φίλοι (Charles Gaines & Hayes Noel) είχαν μια συζήτησή που κατέληξε σε διαφωνία. Το θέμα συζητήσεις ήταν ποίος θα ήταν πιο ικανός να επιβιώσει σε αντίξοες συνθήκες, αυτός που ζει στην επαρχεία και έχει πιο πολύ επαφή με την φύση λόγο ενασχόληση με το κυνήγι και το ψάρεμα ι ένας «πρωτευουσιάνος» που είχε καθημερινή επαφή με το έγκλημα και την κλεψιά?


Σκέφτηκαν διάφορους τρόπους που θα μπορούσαν να λύσουν τις απορίες (από αναρρίχησή και καγιάκ έως και παιχνίδι πολέμου με αεροβόλα)τους αλλά καμία πρόταση δεν φάνηκε να εξυπηρετεί τον στόχο τους. Μερικούς μήνες αργότερα ένας τρίτος φίλος (George Butler) που ήταν παρόν στην συζήτηση βρήκε τυχαία ένα αγροτικό περιοδικό που διαφήμιζε ένα αεροβόλο όπλο με χροματοσφαιριδια, το “Nelspot” της Nelson. Αυτό το όπλο χρησιμοποιείτο από την Δασική και αγροτική υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά για να σημαδεύουν κολόνες ρεύματος και αγελάδες (αναλόγως την υπηρεσία).



Το πρώτο παιχνίδι Paintball 27 Ιονίου 1981.

Αρχικά παρήγγειλαν δυο όπλα για δοκιμές (οι Gaines και Noel) προμηθεύτηκαν και δυο γυαλιά προστασίας (ξυλουργών κτλ). Τους φάνηκε το κατάλληλο εργαλείο Παρήγγειλαν άλλους δέκα εξοπλισμούς και κάλεσαν φίλους ούτως ώστε να συμπληρώσουν δωδεκάδα. Το παιχνίδι διεξήχθη σε 100 εκτάρια στης 27 Ιουνίου 1981 και σκοπό έχει να μαζευτούν όσο γίνετε περισσότερες σημαίες από τις συνολικά 12. Ο κάθε παίχτης είχε μια πυξίδα και ήταν όλοι εναντίον όλους Το ονόμασαν “survival”.

Δυο από τους φίλους είδαν εμπορικές προοπτικές από αυτό το παιχνίδι και δανείστηκαν από τον Hayes Noel $20,000 για ν’αρχίσουν την επιχείριση. Ο ένας φίλος διαφήμισε το “Survival» σε ένα πολύ γνωστό Αμερικανικό αθλητικό περιοδικό (Sports Illustrated ). Ως εκ μαγείας το ενδιαφέρων ήταν πολλή έντονο. Προώθησαν την ιδέα να ανοίγουν επιχειρηματίες χώρους (δασικές εκτάσεις)όπου να διεξάγονται αυτοί οι αγώνες. Αποτέλεσμα, μέχρι το 1983 είχαν ανοίξει περίπου 350 πεδία! Το 1983 άρχισε και το πρωτάθλημα National Survival Games , NSG το οποίο βασιζόταν σε δυο ομάδες των δώδεκα με δυο σημαίες Το πλέον γνωστό σε όλους ως “Capture the Flag”. Μερικούς μήνες νωρίτερα άρχισε διοργάνωση πρωταθλήματος και η PMI (Pursuit Marketing Inc) στο Σικάγο που ειρωνικά είχε κάνει αίτηση να γίνει αντιπρόσωπος της NSG για την περιοχή τους.

Εκτός από τα πρωτάθλημα που προέβλεπε 12-15 άτομα είχε γίνει πλέον πρακτική να μαζεύονται μεγάλοι αριθμοί παικτών παίζοντας το ίδιο παιχνίδι “capture the flag” και ένα καινούργιο που ονόμασαν “ambush” οπού η μια ομάδα έπρεπε να φτάσει στην σημαία του αντιπάλου περνώντας μέσα από ενέδρα. Αυτά τα παιχνίδια που μάζευαν μεγαλύτερο αριθμό παικτών ονομάστηκαν “Big Games”.



Το πρώτο “Scenario Game” 1985. Νέοςόροςκλειδίστο Paintball, “role playing”.

Ο Wayne Dollack ειχαι μια καινούργια ιδέα για το παιχνίδι του Paintball. Την διοργάνωση σεναρίων όπου ο κάθε παίχτης θα μπορούσε να αναλάβει τον ρόλο ενός ήρωα από κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι ι ιστορικό γεγονός. Αυτή η πράξη ονομάστηκε όπως και στον κινηματογράφο και θέατρο “Role Playing”. Με αυτό τον τρόπο το παιχνίδι θα γινόταν πιο διασκεδαστικό.

Όταν ερωτήθηκε Ο Wayne Dollack Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του “Big Game” και του “Scenario Game” απάντησε το εξής:

« Η διαφορά μεταξύ ενός Big Game και του Σεναρίου είναι ότι τα μεγάλα παιχνίδια είναι μεγάλοι καταναλωτές σφαιριδίων. Δυο μεγάλες ομάδες παίζουν μεταξύ τους μια μάχη μεγάλης διάρκειας με η χωρίς αποστολές.

Τα δικά μας σενάρια από την άλλη έχουν σαν στόχο την ολοκλήρωση αποστολών. Οι αποστολές αποστέλλονται σε κάθε πλευρά κάθε είκοσι λεπτά Τρεις αποστολές την ώρα σε κάθε πλευρά, σύνολο έξι αποστολές. Έτσι επιτυγχάνουμε διαδραστικότητα (ανταλλαγές δράσεων) μεταξύ παικτών» .

Το πρώτο σενάριο ονομαζόταν CIA, “Cash In Action” και είχε σαν στόχο η μια ομάδα να βρει μια σακούλα με $1000 που είχαν τοποθετήσει σ’έναν πύργο κρυμμένο μέσα στο δάσος.


Από το 1985 όλα τα είδει paintball γνωρίζουν μια συνεχόμενη ανάπτυξη ως προς τον αριθμό τον συμμετεχόντων και την τεχνολογία του εξοπλισμού. Το μόνο που παραμένει ίδιο είναι η στολή παραλλαγής που φορούσαν για λόγους απόκρυψης και λόγο της εικόνας που είχε καλλιεργήσει το paintball σαν παιχνίδι στρατηγικής συχνά αποκαλούμενο “War Game” αλλά γνωστό σε όλους τους παίκτες σαν “woodsball”.

Μέχρι της αρχές της δεκαετίας του 1990 το Paintball είχε τις εξής κατηγορίες:

1) Tournament.

2) Walk on.

3) Recreational.

4) Scenario.

5) Big game.

Μερικοί όροι είχαν αυστηρό ορισμό και αλλοι αντιπροσώπευαν μια πολλή γενική κατηγορία.



Tournament Paintball: Δυο ομάδες των 15 (αργότερα των δέκα) που έπαιζαν αρπαγή σημαίας του αντιπάλου.

Walk on: Παιχνίδια που λάμβαναν μέρος σε πεδία από άτομα απροσδιόριστου αριθμού που μαζεύονταν για να συμπληρώσουν δυο ομάδες και να παίξουνε οποιοδήποτε παιχνίδι δυο ομάδων.

Recreational: Παρέες που είτε με ενοικιαζόμενο ι ιδιόκτητο εξοπλισμό έκλειναν χώρο σε πεδίο να παίξουν paintball όπως τους καθοδηγούσε το πεδίο.

Scenario: Παιχνίδια δυο ι περισσότερων ομάδων όπου οι παίκτες έπαιζαν αναλαμβάνοντας τον ρόλο κάποιου άλλου ατόμου ι ήρωα ενός ιστορικού ι φανταστικού γεγονότος με διαφορετικές διαδοχικές αποστολές Οι αριθμοί των παικτών ήταν περισσότεροι από της ομάδες των πρωταθλημάτων αλλά λιγότεροι από τα Big Games.

Big game: Παιχνίδια μεταξύ δυο ομάδων απεριορίστου αριθμού με απλούς στόχους (αρπαγή σημαίας, ενέδρα ι deathmatch ).

Η πρώτη «υπερκάλυψη» δυο ειδών Paintball ήταν όταν προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν τα Scenario Games με τα Big Games με την είσοδο στην αγορά των “reenactments”.

«Reenactment» δηλαδή αναπαράσταση ήταν το είδος του Paintball που διοργάνωνε μια αναπαράσταση ενός ιστορικού γεγονότος (Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος πχ) σε μεγάλη κλίμακα συμμετεχόντων όπου το κάθε άτομο αυτομάτως αναλαμβάνει έναν ρόλο ενός άλλου ατόμου που έλαβε μέρος στο πραγματικό γεγονός.

Η πρώτη αναγνωρισμένη αναπαράσταση ( μάχη μεταξύ Αμερικανών στρατευμάτων και Khmer Rouge) του Paintball θεωρείτε από τους περισσοτέρους ιστορικούς του Paintball το “Tour of Duty» το 1998 στο πεδίο “Skirmish” από την διοργανώτρια PMI.

Στο εντομεταξη από το 1993 έχει ιδρυθεί το NPPL (National Professional Paintball League) το οποίο προωθεί ένα έντονο αγώνισμα Paintball με δυο σημαίες και δυο ομάδες των δέκα παικτών χρησιμοποιώντας μια δοκιμαστική ονομασία “Power Paintball”.

Μπορούμε να θεωρήσουμε την δεκαετία 85-95 την χρυσή εποχή του Paintball. Μέσα σ’ένα πλαίσιο συνεχόμενης ανάπτυξης όλα τα είδοι «φούσκωναν» με συνεχώς αυξανόμενο αριθμό παικτών.


Όλα τα είδοι ήταν σε μεταβατική φάση σχετικής εξειδίκευσης . Η εικόνα του Paintball παρέμεινε επί το πλείστον ενιαία Παίζονταν στο δάσος, η επίσημη ενδυμασία ήταν η παραλλαγή και τα όπλα έμοιαζαν όλα μεταξύ τους με εξαίρεση μια τάση.

Οι ανάγκες του αγωνιστικού Paintball προωθούσαν την ιδέα όλο και λιγότερου βάρους και αυξημένης ταχυβολίας. Η χρίση αυτομάτου όπλου δεν ήταν κάτι πιεστικό για τα υπόλοιπα είδοι αν και καλοδεχούμενο. Παρ’όλα ταύτα ήδη αρχίζει η χρίσει ορολογίας “Race gun” για αγωνιστικά όπλα και διάφοροι άλλοι ορισμοί για τα υπόλοιπα με πιο συχνή την ορολογία “Recball gun” “ Scenario gun”.


1994 – 1995 Η μεγάλη διχοτόμηση του Paintball

Η αιχμή του δόρατος του παγκόσμιου Paintball ήταν αναμφίβολα το NPPL. Επαγγελματίες παίκτες οι οποίοι έσπρωχναν συνεχώς για την αναγνώριση του Paintball σαν ένα αγώνισμα όπως όλα τα άλλα. Το κλειδί θα ήταν να προβληθούν αγώνες αγωνιστικού paintball στην τηλεόρασή Το 1994 κατάφεραν να συμπεριληφθεί η σεζόν NPPL 1994 στο αθλητικό τηλεοπτικό κανάλι ESPN1.

Προκάλεσε ενδιαφέρον αλλά η δυσκολία του τηλεθεατή να παρακολουθήσει έναν αγώνα που λάμβανε μέρος σ’ένα δάσος ήταν εμπόδιο ανυπέρβλητο. Για να μπορέσει πραγματικά να γίνει το Paintball «τηλεοπτικά εμπορεύσιμο» θα έπρεπε να βγει από το δάσος.


Η λεπτομέρειες δεν είναι κρίσιμες για αυτό το άρθρο, σημαντικό όμως είναι να συγκρατήσουμε το γεγονός ότι με την αναχώρηση του αγωνιστικού Paintball από το δάσος προκαλούνται τεράστιες αλλαγές ως προς το πως έβλεπε η κάθε κοινότητα την άλλη και τον εαυτόν της. Ταυτόχρονα λεπτές ισορροπίες αναταράσσονται και οδηγούν σε πόλωση που εν μέρη προώθησαν κατασκευαστές και διοργανωτές ούτως ώστε να «περιχαρακώσουν» το πελατολόγιο τους.

Το πρώτο «θύμα» στην διαμάχη που ξεκινά είναι το δασικό πεδίο Paintball. Μέχρι στιγμής το 90% του Paintball (Rec,Walk on, Tournament και το μεγαλύτερο μέρος του Scenario) πέρναγε από τα πεδία.

Φεύγοντας από το δάσος για hyperball και αργότερα speedball πεδία το αγωνιστικό Paintball άρχισε να ωθεί παίκτες που ήθελαν να συμμετέχουν στο αγωνιστικό σκέλος μακριά από το δάσος. Παραδόξως λόγο φιλίας και παραδόσεις τα δασικά πεδία συνέχισαν να χορηγούν αγωνιστικές ομάδες.

Το δεύτερο θύμα ήταν τα Big games και Scenario διότι οι ελεύθερος χρόνος των παικτών του αγωνιστικού σκέλους λαμβάνει μέρος όλο και πιο συχνά σε πίστες που μπορούν να κάνουν ανάλογη προπόνηση. Άρα όλο και λιγότερος χρόνος παραμένει για συμμετοχές σε σενάρια κτλ.

Όπως αναφέραμε νωρίτερα η ραγδαία αυξανόμενη δημοτικότητα του Paintball σημαίνει πως όλα τα είδοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται οπότε κάθε χαμένος παίκτης αντικαθιστάτε εύκολα με νέους παίκτες οι οποίοι συνεχίζουν να πλημμυρίζουν κάθε ειδος.

Η έξοδος του “Power Paintball” από το δάσος παραχώρησε άφθονο χρόνο και χώρο να αναπτυχθούν παιχνίδια που είχαν σαν στόχο την διασκέδαση που δεν είχε αγωνιστικό χαρακτήρα. Αντιθέτως το δάσος (εντός και εκτός οργανωμένου πεδίου) άρχισε να γίνετε χώρος κριτικής του αγωνιστικού Paintball.
Back to top Go down
Share this post on: reddit

Γέννηση του Milsim Paintball :: Comments

No Comment.
 

Γέννηση του Milsim Paintball

Back to top 

Page 1 of 1

 Similar topics

-
» Το Milsim Paintball εξειδικεύεται
» Greek Paintball Battlefield

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Paintball Republic :: PAINTBALL ANALYSIS :: Evolution Of Paintball / Εξέλιξη του "Paintball" :: Milsim Paintball,Big Games & Scenario Paintball-
Jump to: